Connect with us

Alte Sporturi

Roșu orbitor la Austin! Analiza lui Adrian Georgescu după Marele Premiu al Statelor Unite

Ce înseamnă asta? La acest capitol, au existat multe necunoscute, care se pot descâlci doar empiric, experimentând pe pistă diverse setup-uri, văzând apoi ce funcționează cel mai bine. Iar echipele au văzut că se poate face acest parcurs cu o singură oprire la boxe. Prin turul 22-23 deja devenise deja limpede acest fapt.

De ce a reușit Ferrari “dubla”?

Așa cum am prevăzut, Ferrari este echipa care poate oferi câteva surprize în acest final de sezon, în care Red Bull și McLaren se luptă, în principal, pentru titluri. Italienii au rezolvat problema podelei care făcea ca mașinile să oscileze vertical. Pe durata acestei luni de pauză, au folosit cât de mult le-a permis regulamentul tunelul de vânt de la Maranello, care a fost modernizat. Au înțeles mai bine interacțiunea cu pneurile Pirelli. Ca urmare, în toate sesiunile, monosturile SF-24 au fost foarte agile în virajele lente și rapide pe liniile drepte.

Și Red Bull a cunoscut un progres important. Nu s-a întors la forma de la începutul sezonului, dar și-a regăsit performanța bună din virajele rapide fără să-și piardă balanța din curbele strânse. Au reglat lipsa de comunicare între osii, astfel încât mașina se rotește mult mai bine în viraje. Una dintre problemele rămase nerezolvate a fost însă relația cu gumele, mai ales cu cele dure, cu care monopostul RB20 nu se împacă bine. Iar problemele din partea a doua a cursei s-au manifestat destul de repede. În turul al 37-lea, după numai 11 tururi rulate, Verstappen deja semnala prin radio că nu poate frâna sau accelera cu compusul dur.

Merita Lando penalizarea de 5 secunde?

Aceasta a fost atuul lui Lando Norris în lupta lui cu Max Verstappen pentru poziția a treia. Cei de la McLaren încă pot sufla mai mult de cât cei de la Red Bull în balonul despre care vorbeam mai devreme. Monoposturile McLaren sunt în continuare mai bune “prietene” cu cauciucurile decât cele Red Bull. Norris a reușit să stea pe pistă, cu gumele medii, șase tururi mai mult decât Verstappen, astfel încât, cu toate ezitările, a avut prospețimea necesară în cauciucuri să-l ajungă în cel de-al doilea stint pe rivalul lui pentru titlul mondial.

Acest fapt a dat naștere încă unui duel frumos dintre cei doi, care tinde să intre printre clasicele Formulei 1, precum Senna-Prost, Schumacher-Hakkinen sau Hamilton-Verstappen. Dilema rămâne. Norris l-a depășit pe Max în afara pistei în turul 52, creându-și astfel un avantaj incorect? Sau Max l-a forțat pe adversarul său să iasă de pe traseu? Comisarii au considerat că prima variantă e cea adevărată, astfel încât Lando a primit o penalizare de 5 secunde, care i-a adus olandezului ultimul loc pe podium.

După părerea mea, Lando nu merita această penalizare. Regulile depășirilor au devenit mai complexe decât regulile de etichetă la un dineu oferit de Regele Marii Britanii. Ambii combatanți erau în afara traseului și englezul nu a obținut un avantaj incorect.

Intră Leclerc în lupta pentru titlu?

Dar este acum Max principalul rival al lui Lando pentru titlul mondial? Sau mai degrabă Leclerc a devenit cel mai aprig concurent al lui Lando pentru poziția secundă? Pe monegasc îl despart acum de Norris, care o ocupă în prezent, doar 22 de puncte, mai puține decât se acordă pentru o victorie într-o cursă clasică. În același timp, distanța dintre Norris și Max, liderul topului mondial, a crescut la 57 de puncte. Iar cu această “dublă”, Ferrari s-a apropiat la doar 8 puncte de Red Bull Racing , care ocupă locul al doilea la constructori.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Publicitate
192
SONDAJUL SĂPTĂMÂNII

Ar trebui sa retrogradeze Dinamo?

Publicitate

De Neratat

Mai multe din Alte Sporturi

DIN CE JUDEȚ ESTI? FII CORESPONDENT DINSPORT.RO


Ești pasionat de sport și ai talent la scris? Alătură-te echipei noastre!


Creeză acum un cont de CORESPONDENT, accesand meniul si selectând CONTUL MEU. Imediat dupa inregistrare, poti publica știri simplu si rapid.


CLICK AICI PENTRU A TE ÎNREGISTRA

This will close in 12 seconds

Inchide