Urmează o revoluţie în Formula 1, din 2026. Vor fi permise maşini mai uşoare, cu o potenţă electrică mai mare şi cu o aerodinamică complexă care va face să dispară DRS, care vor face cursele mai echilibrate şi mai palpitante.
Federaţia internaţională de automobilism (FIA) a oficializat joi la Montreal, unde în weekend are loc MP al Canadei, noul regulament care va intra în vigoare cu anul 2026 şi care va permite o scădere a greutăţii maşinii cu 30 kg, alături de o eficienţă şi manevrabilitate mai bune.
Revoluţie în Formula 1, din 2026
Unităţile hibride simple vor avea cu aproape 300% mai multă putere a bateriei şi o împărţire uniformă între combustia internă şi cea electrică.
Sistemul „Manual Override” va înlocui actualul DRS şi va oferi o creştere explozivă a puterii bateriei care va facilita depăşirile.
Maşinile, care în prezent au greutate minimă de 798 kg, vor avea 768 kg şi dimensiuni mai mici, de la o lăţime maximă de 2 metri până la 190 de centimetri şi de la o lungine de 3,6 m la la 3,4 metri.
Reclamă 4
De asemenea, motoarele cu combustie vor dezvolta 550 kw în loc de 400 kw în prezent, în timp ce bateriile termice vor merge de la 120 kw la 350 kw. Remodelarea unităţilor de putere va transforma aceste motoare în cele mai eficiente din lume, cu aproape 300% mai multă energie electrică, conform comunicatului FIA.
În sezonul 2026, vor exista zece echipe şi şase furnizori de motoare care vor fi Ferrari, Mercedes, Alpine, Honda, Audi şi Red Bull Ford Powertrains, în timp ce la benzină, FIA a dat asigurări că maşinile vor folosi un combustibil 100% sustenabil.
În ceea ce priveşte pneurile, trenul faţă se va reduce de la lăţimea actuală de 305 mm la 280 mm, cu o reducere de 15 mm în diametru, în timp ce trenul spate va trece de la 405 mm la 365 mm până în 2026.
FIA a subliniat, de asemenea, că siguranţa circuitelor şi a monoposturilor va fi îmbunătăţită prin intermediiul unor structuri şi teste mai dure, în timp ce noul regulament va include o podea mai îngustă, care va fi parţial plată.
„Am creat un regulament conceput nu numai pentru a îmbunătăţi cursele, ci şi pentru a face campionatul şi mai atractiv pentru producătorii de unităţi de putere, echipele istorice şi concurenţii existenţi”, a subliniat Ben Sulayem, preşedintele FIA.
Citește și:
De Neratat
-
Alte Sporturi
/ 2 ore în urmăFotbalistul Oțelului, în extaz după ce gălățenii au încheiat seria neagră de rezultate: ”A fost greu…” / ”Am fost mai buni și meritam victoria!”
După o serie de nouă meciuri la rând fără victorie, a 10-a partidă a...
De Simina PREDA -
Alte Sporturi
/ 2 ore în urmăGică Hagi, dezlănțuit: ”Cea mai proastă repriză care a fost vreodată! E totul de la atitudinea jucătorilor”
Aflate la egalitate de puncte înaintea partidei, 20, la 5 lungimi în urma ocupantelor...
De Simina PREDA -
Alte Sporturi
/ 2 ore în urmăDorinel Munteanu, eliberat după victoria din minutul 90+5 în fața “Regelui” Hagi: ”Sper ca acest rezultat să readucă lumea la stadion” / ”Putem vorbi despre astfel de obiective în iarnă”
Oțelul a depășit criza începută după victoria din 30 august în fața celor de...
De Simina PREDA -
Alte Sporturi
/ 2 ore în urmăAndrei Rațiu, dorit de încă o echipă uriașă din Europa! Ce formație pune pe masă 10 milioane de euro pentru transferul românului
Andrei Rațiu a continuat forma bună arătată la Campionatul European din vară și a...
De Simina PREDA
You must be logged in to post a comment Login