Connect with us

Alte Sporturi

Lando își joacă ultima carte în Orașul Jocurilor de Noroc. Analiza lui Adrian Georgescu

Cursa din Las Vegas este ultima venită în calendarul Formulei 1 și reprezintă un fel de “best of” al sezonului.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

E circuit stradal, asemenea celor de la Albert Park, Baku sau Monaco. Cu toate acestea, în singura cursă disputată aici, în 2023, s-a depășit mult. De ajutor au fost și cele trei linii drepte lungi, din primul și cel de-al treilea sector, două dintre ele terminându-se prin viraje în unghi drept.

O cursă atipică

Turul ocupă poziția secundă în ceea ce privește lungimea turului, după legendarul Spa-Francorchamps. Sunt 6,2 kilometri de asfalt care a fost așternut anul trecut pentru a transforma o suprafață denivelată într-una potrivită curselor de acest tip. Această operațiune a costat peste 80 milioane de dolari. Celebra Las Vegas Strip, unde se află cele mai importante cazino-uri, e parte din cea mai lungă linie dreaptă. La sfârșitul acesteia, anul trecut, Carlos Sainz (Ferrari) a atins 366 kilometri pe oră.

Nu în ultimul rând, e cursă de noapte, trend care cunoaște un succes din ce în ce mai mare, aidoma curselor din Abu Dhabi, Singapore, Bahrain, Qatar sau Arabia Saudită.

Încasări foarte mari în Las Vegas

Trendul cel mai important pe care îl urmează acest Mare Premiu îl reprezintă însă încasările. În ediția inaugurală, acest eveniment a generat mai multe venituri fiscale decât orice alt eveniment din istoria orașului, inclusiv concertele lui Elvis. Impactul economic total al Marelui Premiu din Las Vegas a fost estimat la 1,5 miliarde de dolari. Statisticile spun că “turistul F1” venit în Sin City cheltuiește de 3,6 ori mai mult decât un turist obișnuit, cu o durată medie a vizitei de 4 zile, perioadă în care cheltuiește peste 4.000 de dolari.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Publicitate
[ays_poll id="2"]
Publicitate

De Neratat

Mai multe din Alte Sporturi