Revoluţie în Formula 1, din 2026

Revoluţie în Formula 1, din 2026

Max Verstappen – Profimedia Images

Urmează o revoluţie în Formula 1, din 2026. Vor fi permise maşini mai uşoare, cu o potenţă electrică mai mare şi cu o aerodinamică complexă care va face să dispară DRS, care vor face cursele mai echilibrate şi mai palpitante.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Federaţia internaţională de automobilism (FIA) a oficializat joi la Montreal, unde în weekend are loc MP al Canadei, noul regulament care va intra în vigoare cu anul 2026 şi care va permite o scădere a greutăţii maşinii cu 30 kg, alături de o eficienţă şi manevrabilitate mai bune.

Revoluţie în Formula 1, din 2026

Unităţile hibride simple vor avea cu aproape 300% mai multă putere a bateriei şi o împărţire uniformă între combustia internă şi cea electrică.

Sistemul „Manual Override” va înlocui actualul DRS şi va oferi o creştere explozivă a puterii bateriei care va facilita depăşirile.

Maşinile, care în prezent au greutate minimă de 798 kg, vor avea 768 kg şi dimensiuni mai mici, de la o lăţime maximă de 2 metri până la 190 de centimetri şi de la o lungine de 3,6 m la la 3,4 metri.

Reclamă 4

De asemenea, motoarele cu combustie vor dezvolta 550 kw în loc de 400 kw în prezent, în timp ce bateriile termice vor merge de la 120 kw la 350 kw. Remodelarea unităţilor de putere va transforma aceste motoare în cele mai eficiente din lume, cu aproape 300% mai multă energie electrică, conform comunicatului FIA.

În sezonul 2026, vor exista zece echipe şi şase furnizori de motoare care vor fi Ferrari, Mercedes, Alpine, Honda, Audi şi Red Bull Ford Powertrains, în timp ce la benzină, FIA a dat asigurări că maşinile vor folosi un combustibil 100% sustenabil.

În ceea ce priveşte pneurile, trenul faţă se va reduce de la lăţimea actuală de 305 mm la 280 mm, cu o reducere de 15 mm în diametru, în timp ce trenul spate va trece de la 405 mm la 365 mm până în 2026.

FIA a subliniat, de asemenea, că siguranţa circuitelor şi a monoposturilor va fi îmbunătăţită prin intermediiul unor structuri şi teste mai dure, în timp ce noul regulament va include o podea mai îngustă, care va fi parţial plată.

„Am creat un regulament conceput nu numai pentru a îmbunătăţi cursele, ci şi pentru a face campionatul şi mai atractiv pentru producătorii de unităţi de putere, echipele istorice şi concurenţii existenţi”, a subliniat Ben Sulayem, preşedintele FIA.

Loading …
Live Antena Sport

Citește și:

Simina PREDA

Share
Published by
Simina PREDA

Recent Posts

Se pregătește o “ofertă de pe altă planetă” pentru Vinicius Junior

Supercupa: FCSB - Corvinul, joi, 20:00, DGS 1 Media: Digi Sport Special, joi, 22:00, DGS… Read More

3 ore ago

Rapid vrea să dea o lovitură pe piața transferurilor

Supercupa: FCSB - Corvinul, joi, 20:00, DGS 1 Media: Digi Sport Special, joi, 22:00, DGS… Read More

3 ore ago

Promisiunea făcută de ”Tricolorul” care a fost titular în toate meciurile României de la EURO

Supercupa: FCSB - Corvinul, joi, 20:00, DGS 1 Media: Digi Sport Special, joi, 22:00, DGS… Read More

3 ore ago

Kylian Mbappe a făcut o reverență în fața lui Cristiano Ronaldo, iar apoi i-a transmis un mesaj războinic

Supercupa: FCSB - Corvinul, joi, 20:00, DGS 1 Media: Digi Sport Special, joi, 22:00, DGS… Read More

3 ore ago

Atmosfera de la Supercupa României! Cum arată tribunele stadionului din Ghencea

Supercupa: FCSB - Corvinul, joi, 20:00, DGS 1 Media: Digi Sport Special, joi, 22:00, DGS… Read More

3 ore ago

„Este unic, a scris istorie!” Kylian Mbappe, cuvinte uriaşe despre Cristiano Ronaldo înainte de Portugalia – Franţa

Kylian Mbappe a folosit cuvinte uriaşe despre Cristiano Ronaldo, înainte de meciul Portugalia – Franţa,… Read More

4 ore ago