Compania de tehnologie și telecomunicații din SUA, care are sediul în Mississippi, a anunţat că îşi va retrage toate reclamele de la Jocurile Olimpice 2024 de la Paris.
„C Spire sprijină sportivii care au muncit atât de mult pentru a fi parte a Jocurilor Olimpice. Cu toate acestea, nu vrem să fim părtași la batjocura și descrierea inacceptabilă a unui moment sacru precum «Cina cea de taină», motiv pentru care ne retragem reclamele de la Jocurile Olimpice”, a transmis C Spire, într-un comunicat.
Decizia a fost luată de către Suzy Hays, CEO-ul şi fondatorul companiei de tehnologie din SUA.
Parisul a transmis un mesaj de clarificare după scandalul care s-a declanşat după ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice.
„În mod clar, nu a existat niciodată o intenţie de a arăta lipsă de respect faţă de vreun grup religios. (Ceremonia de deschidere) a încercat să celebreze toleranţa comunităţii”, a declarat purtătoarea de cuvânt a Paris 2024, Anne Descamps. „Credem că această ambiţie a fost atinsă. Dacă oamenii s-au simţit jigniţi, ne pare foarte rău”, a mai transmis ea.
Franţa, deşi mândră de bogata sa moştenire catolică, are, de asemenea, o lungă tradiţie de secularism şi anticlericalism. Blasfemia nu este doar legală, ci şi considerată de mulţi drept un pilon esenţial al libertăţii de exprimare.
Susţinătorii tabloului au lăudat mesajul său de incluziune şi toleranţă. Biserica Catolică din Franţa a declarat că deplânge o ceremonie care „a inclus scene de batjocură şi batjocorire a creştinismului”.